leconfield, op naar adelaide - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Stephan - WaarBenJij.nu leconfield, op naar adelaide - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Stephan - WaarBenJij.nu

leconfield, op naar adelaide

Door: pietdownunder

Blijf op de hoogte en volg Stephan

03 September 2011 | Australië, Tamworth

hallloooo lieve mensen,

ik ben terug van de leconfield cursus. ben nu net weer in tamworth waar ik moet wachten tot mijn bus gaat naar sydney, ik wou eerst met de trein reizen maar die zat helaas vol. toen had piet een groot probleem want ik moet maandag in sydney zijn omdat mijn vlucht naar adelaide gaat en ik moet mijn australische bankpas ophalen. heb zojuist ook de eerste foto's geplaatst van sydney de foto's van leconfield heb ik op een cd gekregen dus die zal ik later plaatsen. de cursus was echt geweldig we werden opgehaald van het jeugd hostel door tim de eigenaar, het was ongeveer een uurtje rijden naar zijn plek in de middel of nowwhere, het landsschap was geweldig daar tussen de heuvels. na een korte lunch gingen we een paard uitzoeken waar je de hele week op gaat rijden. nadat ik het paard blue eyes had gekregen gingen we opzadelen en les krijgen in natural horsemanship dit is het rijden zonder zadel, en het domineren van je paard zodat je paard denkt dat jij zijn partner bent. die tim was hier heel erg goed in hij kon het paard van alles laten doen van liggen tot zijn hoed oprapen. nadat we een stuk hebben gereden in de heuvels zonder 1 keer van het paard af gevallen te zijn. ( heel goed piet) gingen we de koeien ophalen met het paard. dit noemen ze moestering of zoiets, verder hebben we les gekregen in lasso werpen en whipe craking dit is een soort van touw die je kunt laten craken om zodoende de geluidbarriere te doorbreken dat was zekers gaaf alleen koste me wel een paar zweep slagen in mijn nek, de woensdag en de dinsdag gingen we eerst opzadelen, de koeien of schapen ophalen van uit de bergen en dan koe worstelen en schaap scheren, het koe worstelen was echt te gaaf alleen wel heel moeilijk want een koe heeft vrij veel kracht maar met zijn 2en wou het prima, de donderdag zijn we de hele dag aan het rijden geweest met het paard in de bergen. dat was vrij gaaf alleen op het laatst deden mijn binnenkant van mijn benen te pijn en mijn kont was bont en blauw. we kookten elke avond op het kampvuur met zijn 10en er waren 3 australische mensen, 2 duitse meiden, en 4 werknemers van de cusrus, verder wat ook heel gaaf was was dat er een duitse filmploeg van de zdf of ard aanwezig was. die maakten een reportage over het cowboy leven in australie dit word ook uitgezonden op de duitse televisie, de interviewer zal ons een mail sturen waarin de reportage kunt terug kijken en die zal ik ook zekers hier even in plaatsen maar heb de mail nog niet ontvangen. het eten was heel erg lekker want ze kookten wat ze schoten daar zoals kangaroo, schaap of koe. ze vroegen me ook of ik bij hun wou werken voor de komende 6 week, want had veel lol met de werknemers van leconfield. maar ik moest tot mijn spijt nee zegge omdat ik maandag na adelaide ga om daar hopelijk te gaan werken bij die vrienden van carst. ik ga die man zo even bellen om even door te geven wanneer ik land in adelaide zodat ik hopelijk vervoer na zijn huis krijg. ik zit nu in het stinkeerige hostel in tamworth, maar ik heb gelukkig een nederlandse jongen in mijn kamer waar ik veel mee om ga. want ben er achter gekomen dat wanneer ik in mijn eentje ben ik enorm last van heimwee begin te krijgen. maar gelukkig ga ik maandag naar adelaide zodat ik onder de mensen ben, en de heimwee minder wordt. gelukkig door al jullie leuke reactie voel ik me al stukken beter. maar ik moet nu stoppen met typen omdat me internet tijd op is, de foto's staan onder treinreis en sydney geloof ik. ( sorry dat er geen punten instaan en dat er taalfouten in zitten maar heb niet de tijd om een netjes verslag te plaatsen)

zodra ik in adelaide ben zal ik proberen om de foto's van leconfield up te loaden.

liefs stephan.

  • 03 September 2011 - 06:35

    Rob:

    Top Steef, goed om weer wat te horen en dat het je over het algemeen toch prima bevalt.
    Als je wat te doen hebt is de heimwee vanzelf minder, dus dat komt wel goed
    Veel plezier alvast in adelaide

    Boerrrrrruhhhhhh

  • 03 September 2011 - 06:50

    Bé En Willie:

    Hoi Piet

    Fijn om weer wat van je te horen en mooi dat dit toch wel eeeeenorm leuk is geweest.
    Dit paard was dus wat gemakkelijker om op te rijden en je kunt zelfs een koe bij de horens vatten!!!!!
    Die 2 dagen in Tamworth zijn zo voorbij dus geen tijd voor heimwee en dan weer genieten tussen de schapen op de boerderij.

    Groet oet Y

  • 03 September 2011 - 10:40

    Koopsies Oet Eel:

    Hoi Stephan,

    Tjonge, jonge, wat heb jij in een korte periode al wat beleefd en meegemaakt zeg. Jammer dat we niet op je "uitzwaai party" konden zijn. Was een tof feest hebben we gehoord. Heel erg leuk die berichten van je, vooral die details enzo. En nu ook nog foto's erbij, mooi hoor. Wij vinden het erg interessant en leuk om je berichtjes te volgen. Stephan veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes van Wigger, Hilda, Sander en Gerwin.

  • 03 September 2011 - 11:02

    Berend:

    je hebt al heel wat mee gemaakt lees ik al wel suc6 verder met je vliegreis en de komende 10 maand ;)

  • 03 September 2011 - 13:08

    Carst:

    hey piet

    ik heb calvin gister nog gesproken en chook zijn zoon ook en bill en mel ook die zul je nog wel leren kennen in loxton. calvin wist nog een 4x4 voor jou waar je ook in kon slapen geloof ik koste 4000 dolar. maar overleg maar even met calvin.
    hij zij dat als je er vorige week was geweest 18000 schapen in handen had moeten hebben en die moesten allemaal weer op de semmi (vrachtwagen).
    maar gaaf dat je het zo leuk hebt gehad op leconfield maar een ding neem van mij aan dat je nog wel meer smerige hostels tegen komt als je rond rijst, daarom heb ik toen een swag gekocht en daar sliep ik gewoon in op de grond of auto mooi onder de sterren want die heb je daar veel he. en als je je eigen auto koopt koop dan ook een grote koelbox erg handig en kan veel bier in haha.
    hey veel plezier in loxton en doe ze daar de groeten van mij, en als je je eenzaam voeld ga de kroeg in daar kom je altijd contacten tegen dat deed ik ook en heb zo veel mensen leren kennen.
    en als je goed voor de mensen daar bent zijn ze ook goed voor jou en je weet nooit waar het goed voor is.

    hey de groeten en ik spreek je wel weer. see you mate

  • 03 September 2011 - 19:44

    Annemiek:

    Piet!!
    Je kan paardrijden!! Yihaaa goed man!
    En je gaat er ook nog mee beroemd worden haha, klinkt in ieder geval super leuk allemaal :D
    Ben benieuwd naar de foto's want we willen natuurlijk wel bewijs he..... ;)

    En gewoon overal lekker de kroeg in gaan en met mensen praten. Bier drinken en mensen ontmoeten, na een tijdje wordt je heimwee vast wel minder.. En als je straks aan het werk kan op de boerderij heb je het veel te druk om heimwee te hebben! Ik ben er ook nog niet aan gewend dat je eigelijk heel lang weg bent. Maar we kunnen natuurlijk altijd bellen, facebooken etc. Kunnen we jou ook foto's sturen? Blijf jij ook een beetje op de hoogte haha! Ik heb een vet handige app op mn telefoon, kan ik zien hoe laat het is bij jou. Dus als ik naar bed ga moet jij al ongeveer weer opstaan haha!

    Nou ik hoop dat je optijd bent voor je vlucht naar adelaide!!!! Ik zou woensdag met de laatste boot naar schiermonnikoog... Helaas.. Boot gemist hahah! Ik lees je volgende verhaal wel weer!
    Ik hou een lijst voor je bij met de gebeurtenissen hier ;) Heb je wat te lezen volgend jaar!
    Zet m op cowboyyy
    Liefssss

  • 04 September 2011 - 08:59

    Martje:

    hey piet,
    leuk weer wat van je te horen/lezen dus paardrijden zonder zadel geen wonder dat je je kont blauw hebt hahaha. shit dat de trein volzat maar goed als je met de bus op tijd aankomt is het ook goed toch. als je heimwee hebt lekker de kroeg ingaan leer je vast wel mensen kennen en het bier smaakt daar toch ook wel, zal even foto's kijken bij je leuk om zo bij te blijven, hier op punt is het rustig geen rare schokkende dingen voor zover ik weet maar ja jij fietst er ook niet meer langs dus dan ist ook snel rustiger hahaha he piet hou je taai en nog heel veel plezier verder
    groetjes oet punt

  • 04 September 2011 - 09:02

    Martje:

    leuke foto's hoor!!! zelfs een foto speciaal voor je pap gemaakt of niet haha super.
    have fun

  • 04 September 2011 - 09:07

    Erik Joren:

    Hoi Piet

    Fijn dat je het naar je zin hebt en dat je het leuk vind om alle berichtjes van het thuis front te lezen.Wist niet dat je paardrijden leuk vond en natuurlijk zal wel meer dingen van jou niet weten maar dat geeft niet. Vind het leuk om je verslagen telezen vandaar even een klein berichtje terug.
    en kijk er naar uit om je volgende verslag te lezen.
    Nog veel plezier en hou je taai.

    Groeten uit Yde
    Erik

  • 05 September 2011 - 16:35

    Wim:

    Hey Cowboy,

    Ziet er stoer uit, leuk verhaal. Wat een belevenis, dat gaat nog wat worden de komende maanden.

    Veel succes in Adelaide!!

    Groeten, Wim

  • 05 September 2011 - 17:10

    Clemens:

    Cool, Root Blue eyes!

  • 11 September 2011 - 16:01

    Joop,Evelien, Renate:

    Hey,

    Leuk dat je zo'n reis maakt, ben jaloers op je.
    (laatste keer dat ik je zag was ik zwarte piet en zat je bij mij op schoot!) hahaha

    Heb je een digitale camera mee die waterproof is? Kan je meenemen de zee in, Ideaal, zeker om wat haaien mee op de foto te zetten.

    Geniet van je reis, je ontmoet vanzelf mensen, dan voel je je minder alleen.
    er zijn namelijk veel backpackers die alleen reizen, moet je maar denken.

    Groeten vanuit Vries en Groningen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2012

van australia naar nieuw zeeland

12 November 2011

verdwaald, rugpijn, jacht

20 September 2011

no worries !

03 September 2011

leconfield, op naar adelaide

28 Augustus 2011

treinreis en syndey
Stephan

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 32599

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2011 - 30 November -0001

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: